Ääniongelmat
Ääni ei kuulu
- Tarkista tietokoneen/tabletin äänenvoimakkuus oikeassa alakulmassa olevasta äänenvoimakkuus-painikkeesta. Aseta äänenvoimakkuudeksi 100.
-
Varmista että Maestron äänenvoimakkuus on vähintään 50. Säädä voimakkuutta soittojonon yläpuolella olevasta "Volume"-painikkeesta. -
Varmista, että äänikaapeli on kunnolla kiinnitetty tietokoneen kuulokeliitäntään. HOX! Joissain tietokoneissa tai USB-äänikorteissa voi olla vierekkäin kuuloke- sekä mikrofoniliitäntä, varmista että äänikaapeli on oikeassa liittimessä. Yleensä kuulokeliitin on merkattu vihreällä värillä, ja mikrofoniliitin punaisella. -
Klikkaa kaiuttimen kuvaa näyttösi oikeassa alareunassa, ja varmista että käytössä on oikea äänilaite. Voit vaihtaa äänilaitteen painamalla äänenvoimakkuussäätimen yläpuolella olevasta nimestä. Valitse oikea äänilaite (Esim. 'Realtek High Definition Audio') -
Mikäli tietokoneesi on liitetty televisioon HDMI-liittimellä, ääni voi ohjautua television kaiuttimiin. Korjaa ongelma menemällä: Ohjauspaneeli -> Laitteisto ja äänet -> Ääni. Klikkaa hiiren oikealla painikkeella TV:n kuvaa, ja valitse 'Poista käytöstä'. (Esim. Intel(R)-näytön audio) -
Tarkasta äänentoistolaitteet, sekä kaikkien kaapeleiden liitännät. Onhan kaikki laitteet varmasti päällä ja niissä on volumea?
Tarkista äänikaapeleiden liitokset
- Onko äänikaapeli liitetty tietokoneen kuulokeliitäntään? HOX! Joissain tietokoneissa on vierekkäin kuuloke-, sekä mikrofoniliitännät; varmista, että äänikaapeli on oikeassa liittimessä. Yleensä kuulokeliitäntä merkataan vihreällä ja mikrofoniliitäntä punaisella. (Kannettavissa tietokoneissa yleensä ei värikoodeja)
-
Tarkista liitäntä myös mikseristä/vahvistimesta. -
Tarkastele äänikaapelia; onko se vaurioittunut? Yleensä kaapelit rikkoutuvat liittimen kohdalta.
Tarkista äänentoistolaitteet
- Tarkista, että kaikissa äänentoistolaitteissa on virta päällä. Voit mahdollisesti joutua tarkistamaan seuraavat laitteet: Mikseri, Vahvistin, Kaiuttimet (Mikäli aktiivikaiuttimet)
-
Tarkista volyymitasot mikserin Master kanavasta, sekä kanavasta johon äänikaapeli tietokoneesta on liitetty. -
Tarvittaessa tarkasta liitännät myös vahvistimen sekä mikserin välillä.
Tarkista päivitykset
- Varmista, että tietokoneellasi on uusin Maestro-versio, sekä viimeisimmät Windows-päivitykset asennettuna.
Tukinumero
AVOINNA JOKA PÄIVÄ 09-23
029 1234 122